lauantai 4. heinäkuuta 2015

T-paitoja kummipojille

Neuleet ovat jääneet hetkeksi takaa-alalle, ostin nimittäin pitkän haaveilun tuloksena itselleni peitetikki-/tasosaumurin. Olen haaveillut tasosaumurista lähes aina, mutta olen pitänyt sitä kalliina yhden käyttötarkoituksen koneena ja haave on pysynyt haaveena. Kesäkuussa kuitenkin päätin ajan olevan oikea ja koneen hankin. Kyseessä on Berninan L 220 -malli, jonka toivon kestävän lähes ikuisesti.

Uuden koneen myötä on pitänyt vähän ommellakin ja testailla konetta. Itselleni olen tähän mennessä tehnyt kaksi tunikaa, lupaan kyllä ne kuvata tänne blogiin. Lisäksi olen tehnyt molemmille kummipojille t-paitoja, niin ja parit vauvan pöksyt, jotka toivottavasti muistan kuvata ennen siirtymistä uusille omistajilleen.

Kankaat paitoihin olen ostanut Majapuusta, suosittelen! Tähtipaidan valkoinen resori löytyi Jätti-Rätistä. Musta trikoo on jotain vanhaa jäämistöäni. Olimme anopin kanssa Majapuun avoimissa ovissa kesäkuun lopussa, hurjan paljon oli ompelevaa väkeä liikkeellä eikä oikein tahtonut liikkumaan mahtua. Onnistuin kuitenkin ostamaan useampaa kangasta :)



malli ja kaavat: Ottobre 3/2013, malli 11 Birthday Fish
koko: 92 cm
kangas: Majapuun harmaa-valkoinen Tähti-trikoo, valkoinen resori
muuta: siirsin olkasauman paikkaa kaavasta poiketen

malli ja kaavat: Ottobre 3/2013, malli 11 Birthday Fish
koot: 92 ja 122 cm
kangas: Majapuun turkoosi Jalkapallo-trikoo, musta trikoo ja musta resori
muuta: siirsin olkasauman paikkaa kaavasta poiketen 

Kumpikaan pojista ei ole vielä saanut paitojaa, joten nyt jännitetään kuinka hyvin sopivat saajilleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti