torstai 31. joulukuuta 2015

Joulukalenterisukat

Heippa hei pitkästä aikaa!

Tänäkin vuonna olivat kalenterisukat neulontavuorossa, tällä kertaa kuitenkin innostuin tekemään Niina Laitisen kalenterisukkia. Näitä sukkia oli tosi kiva tehdä, sukat tehtiin varresta alkaen, joka on itselleni se mieluisampi tapa tehdä sukkia. Ohjeen lanka on Seitsemää Veljestä, itse käytin samanpaksuista Villeä. Tein sukista ohjeen mukaiset, joten ne ovat hieman liian isot minulle, joten saattavat vielä siirtyä lahjalaatikkoon. Ohjeen mukaan kumpaakin väriä piti riittää n. 100g, mutta valkoinen ei mulla kyllä riittänyt.


malli ja ohje: Joulukalenterisukat 2015 by Niina Laitinen
lanka: Nordia Ville, valkoinen 800 ja harmaa 812
puikot: 3,5 mm
menekki: valkoista 130g ja harmaata 82g




Neulerikasta uutta vuotta kaikille neulojille ja blogini lukijoille!

4 kommenttia:

  1. Oikein hyvää uutta vuotta!

    Tuo väriyhdistelmä on kaunis.

    VastaaPoista
  2. Mun oli liian pienet pohkeesta. Mutta tulipahan tehtyä kirjoneuletta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullekin nämä on hieman naftit, kyllä ne just jalkaan menevät, mutta väliin ei kyllä mahdu mitään.

      Poista
  3. Kiitos! Vaikka noin vuosien jälkeen kommetti. Olen käsityön tekijä. Nyt hurahtanut sukkien. Lapsen haluavat kirjoneulu sukkia. Olisiko sinulla vain kolmesta värillä tehtäviä kuvioita. Olisin kiitollinen. Minä olen kutoja ihminen., palmikkot on mun intohimoni.

    Olisi kiva saada , noin perus ohje sekaan. Kolmella värillä, ilman pitkiin lanka lenkkejä. Kiitos muuten !

    VastaaPoista